Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Imagine ....ΠΑΙΔ(Ε)ΙΑ !


Στο προεδρείο: Ι.Σειραδάκης, Χρ. Παλάζη, Ισ. Κοτίνη.
Παρουσιάζει η μαθήτρια Α. Καζταρίδου από το 4ο Γενικό Λύκειο Κατερίνης


Τετάρτη 4 Μαΐου πρωί και στην κατάμεστη αίθουσα του αμφιθεάτρου «Ν. Οικονόμου» του ΝΟΗΣΙΣ (Κέντρο διάδοσης επιστημών και μουσείο Τεχνολογίας) το 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής ξεκινά με τη μελωδική και καθηλωτική φωνή μιας μαθήτριας από το μουσικό Σχολείο Κατερίνης που τραγουδά το τραγούδι Imagine του John Lennon.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,  κ. Θ. Καρτσιώτης, παίρνει το νήμα της σημασίας του τραγουδιού και μας προτρέπει να φανταστούμε:
ü      Να συνεργάζονται τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από 7 νομούς
ü      Να παρουσιάζουν στα κατά τόπους προσυνέδρια τις εργασίες τους 4.500 μαθητές
ü      Να συντονίζουν τις μαθητικές εργασίες 300 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων
ü      Να επιλέγονται από τις επιστημονικές επιτροπές να παρουσιαστούν οι 130 αντιπροσωπευτικότερες από αυτές στο κεντρικό συνέδριο
ü      Να συμμετέχουν με επιστημονική ,οργανωτική, διαδικτυακή, γραμματειακή και τεχνική υποστήριξη δεκάδες πρόθυμοι εκπαιδευτικοί      ΚΑΙ
ü      Να γίνονται όλα αυτά πραγματικότητα με μηδενικό κόστος για το ελληνικό δημόσιο χάρη στη πρόθυμη υποστήριξη χορηγιών.
........αποκαλύπτοντας με αυτό το ευρηματικό και το σπιρτόζο τρόπο εν είδει λεκτικού ευφυολογήματος, πως όσοι είναι σε θέση να φανταστούν όλα τα παραπάνω, δεν ονειρεύονται, βρίσκονται απλώς στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στο ΝΟΗΣΙΣ.
Το πιο σημαντικό όμως που δεν χρειάστηκε να φανταστούμε αλλά να βιώσουμε είναι η παιδαγωγική αξία του εγχειρήματος. Οι μαθητές μας έκαναν κοινωνούς της δημιουργικής χαράς που τους συνεπήρε καθώς εκτός ωραρίου λειτουργίας του σχολείου, ασχολήθηκαν με κάτι δημιουργικό, που κινητοποίησε τη φαντασία, τη σκέψη και τις ικανότητές τους, τους βοήθησε να προβληματιστούν, να δουλέψουν ομαδικά, να συνεργαστούν με τους εκπαιδευτικούς αρμονικά και ισότιμα και να παράγουν δημιουργικά «αυξάνοντας -όπως είπε χαρακτηριστικά κάποιος μαθητής στην προσωπική του αποτίμηση-  τη συνθετική τους ικανότητα και αποκτώντας πραγματικές δεξιότητες για την ανταγωνιστική κοινωνία των μεγάλων».
Πράγματι η δημιουργικότητα και η φαντασία κυριάρχησαν στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής όπως επισημαίνεται και στο  άρθρο στον Αγγελιοφόρο on line

Οι μαθητές κάνουν εξάσκηση στο χώρο υποδοχής του συνεδρίου

«Περισσότεροι από 1.500 μαθητές και μαθήτριες παρουσίασαν τα μικρά τους επιστημονικά επιτεύγματα.
Δημιούργησαν ιστοσελίδες και blog, έφτιαξαν online τουριστικούς οδηγούς και αφίσες για το περιβάλλον, προέβαλαν video - animation και εντυπωσίασαν με διαδικτυακά επιτραπέζια παιχνίδια. Με όπλο τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, περισσότεροι από 1.500 μαθητές και μαθήτριες από διάφορα σχολεία της κεντρικής Μακεδονίας παρουσίασαν χτες τα μικρά, επιστημονικά επιτεύγματά τους, στο πλαίσιο του 3ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής που διεξάγεται στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Νόησις».
Προηγήθηκαν προσυνέδρια σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:
Πρόγραμμα προσυνεδριακών εκδηλώσεων
Νομός Ημαθίας
Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011
Νομός Κιλκίς
Τρίτη 1 Μαρτίου 2011
Νομός Χαλκιδικής
Τρίτη 8 Μαρτίου 2011
Νομός Πιερίας
Τρίτη 15 Μαρτίου 2011
Νομός Σερρών
Τρίτη 22 Μαρτίου 2011
Νομός Πέλλας
Τρίτη 29 Μαρτίου 2011
Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Τρίτη 5 Απριλίου 2011
Δυτικής Θεσσαλονίκης
Τρίτη 12 Απριλίου 2011


Και συνεχίζει το δημοσίευμα..... «Στο τελικό συνέδριο, οι εργασίες του οποίου ολοκληρώθηκαν στη διάρκεια 2 ημερών, Τετάρτη 4 και Πέμπτη 5 Μαΐου, ανταποκρίθηκαν θετικά οι μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού έλαβαν μέρος στις προσυνεδριακές εργασίες 4.500 μαθητές και 300 εκπαιδευτικοί με 420 εργασίες, από τις οποίες επιλέχτηκαν 130 αντιπροσωπευτικές, που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του διημέρου. Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν κατά ομάδες με την ενθάρρυνση να επιλέξουν ελεύθερα μια ιδέα που θα στηρίζεται στην πρωτοτυπία και τη διαθεματικότητα, τον πειραματισμό και τις αναπαραστάσεις, την οποία υλοποίησαν με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών και της τεχνολογίας.
Όλες οι εργασίες μεταδόθηκαν online από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και παρουσιάστηκαν αποκλειστικά από τους ίδιους τους μαθητές -προφορικά (εισήγηση - παρουσίαση) ή σε μορφή αφίσας (poster)- ενώ θα συμπεριληφθούν μαζί με την παρουσίασή τους σ' έναν οπτικό δίσκο (CD) που θα μοιραστεί στα σχολεία.
Σημειώνεται ότι το 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής διοργανώνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, με τους Σχολικούς συμβούλους Πληροφορικής, και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Νόησις» και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης».

Από το νομό Σερρών συμμετείχαν τα σχολεία:
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

ü      1ο Γενικό Λύκειο Σερρών/ Α4 με θέμα: Ασφαλής χρήση του διαδικτύου. Συμμετείχαν οι μαθητές/-τριες: Τ. Χορταρά, Α. Θεοδωρίδης, Κ. Xατζάκος και συντόνισαν οι καθηγήτριες: Ζέττα Βασιλική (ΠΕ02), Δομουχτσή Φωτεινή (ΠΕ19).
ü      1ο  Γενικό Λύκειο Σερρών/ Α με θέμα: Η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας και πόσο αυτή επηρεάζει τους νέους. Συμμετείχαν οι μαθητές/-τριες: Γεώργιος Καρακίζης, Ταξιάρχης Κυριακίδης  και συντόνισε η καθηγήτρια: Δομουχτσή Φωτεινή (ΠΕ19).

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
ü      Πειραματικό Δ.Σ. Σερρών/Ε1 με θέμα: Δημιουργία ιστοσελίδας για την ιστορία της πόλης των Σερρών. Συμμετείχαν οι μαθητές/-τριες: Ε. Αβραμούδη, Θ. Αγγελάκης, Ν. Αμυγδαλής,  Φ. Γεωργιάδης, Ε. Εσκιτζοπούλου, Ι. Κανακάκης, Μ. Καραπαναγιωτίδου, Β. Κυριακίδου, Β. Μαρκόπουλος,  Δ. Μάτσας, Γ. Μήτρακας, Κ. Πάγκαλης, Δ. Πλατνάρη, Γ. Πολυράβας, Α. Τζουμαϊλής, Π. Τσεσμετζής, Χ. Τσουμαρίδου,  Κ. Φραντζέσκος,  Κ. Χαρπαντίδου, Έ. Καζακίδου, Α. Καραογλανίδης και συντόνιζαν οι εκπαιδευτικοί: Πούλιος Ιωάννης & Κυριαζίδης Σπύρος.

ü      Δ.Σ. Νέου Σκοπού/ΣΤ με θέμα:  Μαθητική εφημερίδα  «ΕΚΤΗ ΚΑΙ 13». Συμμετείχαν οι μαθητές/-τριες: Γκαβανόζη Ε., Γκαγκλίδου Χ., Γκιοργκίνη Ά., Καρακώστας Α.,  Κασαμπαλής Ε.,  Κολύμπαλης Α., Κουκουδάκη Μ.,  Κωνσταντινίδου Κ., Μάλαμα Α., Μιχαηλάκης Δ., Μότσικα Α., Πέτρου Μ., Χατζηγιάννης Δ. και συντόνιζε η εκπαιδευτικός: Τρέντσιου Παρασκευή.

ü      Δ.Σ. Σκοτούσσας (5/θ)/Ε-ΣΤ με θέμα: Απορρίμματα και ανακύκλωση στο σπίτι. Συμμετείχαν οι μαθητές/-τριες: Γιόβα Γ., Κέντσα Μ., Ιωαννίδου Χ.,Στοΐλας Γ. και συντόνιζε ο εκπαιδευτικός: Ζορμπάς Θωμάς.
Μετά από αυτή την τόσο διδακτική εμπειρία μείναμε να φανταζόμαστε τι ποιότητα Παιδείας θα μπορούσαμε να δώσουμε στους μαθητές και τις μαθήτριες μας, αν καταφέρναμε να επαναλαμβάνουμε σε καθημερινό επίπεδο στην εκπαιδευτική πραγματικότητα κάθε σχολείου και κάθε τάξης «μικρά επιστημονικά επιτεύγματα» σαν και αυτά που παρακολουθήσαμε να τα παρουσιάζουν οι μικροί σύνεδροι που θα ζήλευαν και οι πιο έμπειροι την ετοιμότητα και τον επαγγελματισμό τους. Και δεν τα φανταστήκαμε γιατί ήταν αληθινά!