Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

«Να χτυπάει αργότερα το κουδούνι του σχολείου»




Διαβάζουμε στο Βήμα
"Φαίνεται ότι το πολύ πρωινό ξύπνημα στερεί από τους μαθητές την απαιτούμενη ενέργεια...

Το χουζούρεμα οδηγεί τους νέους σε εκπαιδευτικά επιτεύγματα! Η μία μετά την άλλη παρουσιάζονται επιστημονικές έρευνες που αποδεικνύουν ότι μία ή ίσως και δύο ώρες ύπνου παραπάνω το πρωί βοηθούν τους μαθητές να αποδώσουν καλύτερα. « Η αλήθεια είναι ότι οι μαθητές “παίρνουν μπρος” μετά τη δεύτερη ώρα » λέει στο «Βήμα» ο καθηγητής Λυκείου της περιοχής Αλίμου κ. Γιάννης Αγγελόπουλος. « Η εμπειρία μου από το εκπαιδευτικό σύστημα δείχνει ότι μετά τις 9.00-10.00 και σίγουρα ως τη 1 το μεσημέρι είναι η χρονική περίοδος όπου μπορείς να πάρεις απο ένα μαθητή τις καλύτερες στιγμές του. Ενα μεγάλο μέρος της πρώτης ώρας στο σχολείο καταναλώνεται στο να μπορέσουν τα παιδιά να συνέλθουν από το πρωινό ξύπνημα... ».

« Ο γιος μου » λέει από την πλευρά του ο κ. Πάνος Κουρλιώτης, πατέρας μαθητή της απαιτητικής Γ΄ τάξης του Λυκείου, « δυσκολεύεται να ξυπνάει στις 7,όπως απαιτείται σήμερα, κυρίως επειδή βρίσκει το βραδινό διάβασμα πιο αποδοτικό ».

Στην Ελλάδα τα μαθήματα στα σχολεία ξεκινούν από τις 8 το πρωί. Το πρόγραμμα αυτό δε, απευθύνεται σε μια γενιά που περιβάλλεται πλέον από πλήθος ηλεκτρονικών υπολογιστών, Ιnternet, βιντεοπαιχνιδιών και τελικά... τηλεοράσεων.

Εν όψει αλλαγών στην εκπαίδευση, το σχολικό ωράριο μπαίνει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Πάντως, όπως λέει η νευρολόγος κυρία Παρασκευή Σακά, « με μία ή δύο ώρες δεν νομίζω ότι αλλάζει τίποτα. Είναι πιο πολύ θέμα διάθεσης. Οι νέοι δεν θέλουν να ξυπνούν νωρίς. Οσο μεγαλώνουν, θέλουν να κοιμούνται και πιο αργά ».

για τη συνέχεια του άρθρου διαβάστε εδώ αλλά και με παρόμοια θεματολογία για καλύτερη μαθητική επίδοση με μία ώρα ύπνο παραπάνω εδώ