Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Οι φήμες, η τεχνολογία, ο Ομπάμα...και το "χωριό" μας




Εντύπωση μου έκανε η δήλωση του Ομπάμα όταν μιλώντας πρόσφατα στην τελετή ορκωμοσίας 1.000 αποφοίτων του Πανεπιστημίου Χάμπτον της Βιρτζίνια, είπε:
"Ας μην κρυβόμαστε, ακόμη και οι πιο τρελοί ισχυρισμοί μπορούν να αρχίσουν γρήγορα να εμφανίζονται σαν βάσιμοι. Εχω προσωπική εμπειρία από αυτό ».
Οι δηλώσεις του προκάλεσαν έκπληξη καθώς είναι γνωστό ότι χρησιμοποίησε ευρέως τις νέες τεχνολογίες και το Διαδίκτυο στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας. Μάλιστα ίσως η γνώση της δύναμης του Διαδικτύου να του έδωσε και συγκριτικό πλεονέκτημα στην κούρσα για τον Λευκό Οίκο. Ο αντίπαλός του Τζον Μακ Κέιν έμεινε προσκολλημένος στα αυτοματοποιημένα τηλεφωνικά μηνύματα, ενώ ο κ. Ομπάμα δημιούργησε λογαριασμούς στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης Facebook, ΜySpace και Τwitter που χρησιμοποιούνται από εκατομμύρια άτομα.
Διαβάζω στο Βήμα (13-5-2010) ότι ο Μπαράκ Ομπάμα υποστήριξε ότι στην εποχή των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων επικοινωνίας μέσω του Διαδικτύου, τα iΡod, iΡad, Χbox και Ρlaystation, δεν προάγουν τη δημοκρατία και αποτελούν συχνά μέσο διασποράς ψευδών ειδήσεων .
Απόψε λοιπόν αυτό που συνέβη με την Υπουργό Παιδείας ΔΒΜΘ, κ. Άννα Διαμαντοπούλου, που μέσα σε λίγες ώρες, παρήγαγε ως "είδηση" εκατοντάδες αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης και αναπαρήχθη άκριτα και πολλαπλασιάστηκε αβασάνιστα προκαλώντας ποικιλότροπα σχόλια, μου θύμισε περιστατικά όπου σε μικρές και κλειστές κοινωνίες, αρκεί μια υφέρπουσα φήμη, κοινώς κουτσομπολιό που υποδαυλίζεται αριστοτεχνικά από κρυφή και κακεντρεχή μικροπρέπεια και οδηγεί στο να φέρονται πχ. άνθρωποι σε επικείμενο βέβαιο θάνατο λόγω επάρατης νόσου ή σε σίγουρο χωρισμό λόγω διαπιστωμένης απιστίας...

Συνεπώς στην κοινωνία της κοινωνικής δικτύωσης, τα ανθρωποδίκτυα λειτουργούν με τους κανόνες της ηθικής που διέπουν και την πραγματική κοινωνία, άρα θα συμφωνήσω με τον Ομπάμα ότι τέτοιες πρακτικές δεν προάγουν τη δημοκρατία, καθίστανται μέσο χειραγώγησης και κατά συνέπεια η ΠΑΙΔΕΙΑ, η εκπαίδευση οφείλει να αποτελεί την ειδοποιό διαφορά και να διαμορφώνει κοινωνικά ήθη, με ή χωρίς τεχνολογία.