προσυνέδριο Πληροφορικής Σερρών |
Το Μαθητικό Προσυνέδριο Πληροφορικής οργανώθηκε στο πλαίσιο του 3ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας που θα διεξαχθεί στις 4 και 5 Μαΐου 2011 στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» – ΝΟΗΣΙΣ, Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας.
Στο Μαθητικό Προσυνέδριο Πληροφορικής των Σερρών υπήρχε παράλληλη ζωντανή αναμετάδοση από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Η οργανωτική επιτροπή του Προσυνεδρίου Σερρών αποτελείται από τους :
Γεώργιος Mπουλάκης, Διευθυντής Δ.Ε. Ν. Σερρών
Χρήστος Κρυστάλλης, Διευθυντής Π.Ε. Ν. Σερρών
Ισαβέλλα Κοτίνη, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Σερρών, Κιλκίς & Πιερίας
Κωνσταντίνος Καψοκαβάδης, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε. Σερρών
Χρήστος Τριανταφύλλου, Υπεύθυνος Κε. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Σερρών
Ιωάννης Μποϊδίδης, Υπεύθυνος Κε.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Σερρών
Ιωάννης Ρίτας, Τεχνικός Κε.ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Σερρών
Αλέξανδρος Κλέτσας, Τεχνικός Κε.ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Σερρών
Δημήτριος Κολλιόπουλος, εκπαιδευτικός Π.Ε.
Ιωάννης Σαμολάδας, εκπαιδευτικός ΠΕ19 Π.Ε.
Χρυσάνθη Παλάζη, εκπαιδευτικός Δ.Ε.
Πρόκειται για το 3ο κατά σειρά Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής , ωστόσο για πρώτη φορά οργανώνονται προσυνέδρια στους νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας που θα συμμετέχουν στο τελικό συνέδριο της Θεσσαλονίκης (Ανατ. Θεσσαλονίκη, Δυτ, Θεσσαλονίκη, Ημαθία, Κιλκίς, Πέλλα, Πιερία, Σέρρες, Χαλκιδική).
Προηγήθηκε κατάθεση εργασιών από τους μαθητές/-τριες των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων του νομού μας, αξιολόγηση των εργασιών από την επιστημονική επιτροπή του προσυνεδρίου και κατάταξη σε εργασίες για εισήγηση αλλά και εργασίες που παρουσιάστηκαν με μορφή posters.
Με την υποστήριξη του Τ.Ε.Ι, Σερρών, του Επιμελητηρίου Σερρών αλλά και της τοπικής επιχείρησης «Κάντζας» και της εκπαιδευτικής πύλης http://www.ekpaideytikos.gr , στάθηκε δυνατό να οργανωθεί και να υλοποιηθεί το Προσυνέδριο των Σερρών.
Πάνω από 350 μαθητές/-τριες, εκπαιδευτικοί και γονείς κατέκλυσαν το αμφιθέατρο του Τ.Ε.Ι. Σερρών, προκειμένου να το παρακολουθήσουν και να παρουσιάσουν τις εργασίες τους. Στο χαιρετισμό του ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Θεόδωρος Καρτσιώτης, επιχείρησε με εξαιρετικά επικοινωνιακό τρόπο να ενθαρρύνει τους μαθητές, επαινώντας την προσπάθειά τους και επισημαίνοντας ότι εκπαιδευτικές δραστηριότητες σαν αυτές που υλοποίησαν στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο προσυνέδριο, συμβάλλουν στην κατάκτηση χρήσιμων δεξιοτήτων και έχουν ανυπολόγιστη παιδαγωγική αξία στη βάση του σύγχρονου και καινοτόμου ψηφιακού σχολείου που όχι απλώς ενσωματώνει αλλά αξιοποιεί τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση.
Χαιρέτησαν την εκδήλωση οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ.κ. Γ. Μπουλάκης και Χρ. Κρυστάλλης, επισημαίνοντας τον ενθουσιασμό των συμμετεχόντων μαθητών και την ανυπολόγιστης αξίας εκπαιδευτική εμπειρία από τη συμμετοχή τους σε ένα τέτοιο θεσμό.
Παρουσιάστηκαν:
· 12 εισηγήσεις από τη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
· 7 εισηγήσεις από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
· 12 posters από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Η θεματική των εργασιών αφορούσε θέματα δημιουργίας ιστοσελίδων, ιστολογίων και μαθητικών εντύπων, ψηφιακού γραμματισμού, ασφάλειας στο Διαδίκτυο καθώς και γενικότερα θέματα περιβαλλοντικού, ιστορικού, λογοτεχνικού, πολιτιστικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος.
Το πρόγραμμα καθώς και φωτογραφικό υλικό από το προσυνέδριο Σερρών είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα http://www.math-syn-pli.gr .
Θα ακολουθήσει επιλογή ενός πιο περιορισμένου αριθμού εργασιών από τις μαθητικές εργασίες των Σερραίων μαθητών, οι οποίες θα παρουσιαστούν στο τελικό 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας που θα διεξαχθεί στις 4 και 5 Μαΐου 2011 στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» – ΝΟΗΣΙΣ, Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας Θεσσαλονίκης.
Ασχέτως με τη συμμετοχή ή μη στο τελικό συνέδριο, είναι εξαιρετικά μεγάλης σημασίας η εμπειρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες που σκέφτηκαν, οργάνωσαν και με τη βοήθεια και την παιδαγωγική και τεχνική υποστήριξη των δασκάλων τους υλοποίησαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους.
Τα παιδιά με καταπληκτική ετοιμότητα και ενσυναίσθηση μπήκαν «στο πετσί του ρόλου» του εισηγητή μιας επιστημονικού τύπου παρουσίασης, χωρίς να υστερούν σε επίπεδο λόγου και συνεδριακής συμπεριφοράς. Με ζωντάνια, αυθορμητισμό, πειθαρχημένη και ώριμη συμπεριφορά, οργάνωση σκέψης και λόγου, σεβάστηκαν το χώρο και τη διαδικασία και ανέδειξαν την παιδαγωγική αξία του εγχειρήματος.
«Έβαλαν τα γυαλιά» στους ενήλικες συνέδρους και απέδειξαν στην εκπαιδευτική κοινότητα πόσο δημιουργική και παραγωγική μπορεί να είναι η εκπαιδευτική διαδικασία όταν μια δραστηριότητα κινητοποιεί το ενδιαφέρον και τη φαντασία τους. Η εμπειρία από το Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, αποτελεί δέσμευση για την εκπαιδευτική κοινότητα τόσο για τη συνέχιση αυτού του θεσμού, όσο και για την υποστήριξη δράσεων που αποσκοπούν σε παρόμοιους στόχους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου