Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

dieux et deesses...ή όταν οι ΤΠΕ δημιουργούν ανθρωποδίκτυα


Το 2007 είχα την ευκαιρία να συμμετέχω στα πλαίσια του Forum Innovative Teachers' Forum της Microsoft σε συνεργασία με την Unesco σε ένα εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις:
αρχικά στην αίθουσα με τις ελληνικές αρχαιότητες στο μουσείο του Λούβρου και στη συνέχεια σε ένα χώρο όπου η κάθε ομάδα με τη βοήθεια ενός φορητού υπολογιστή, χρήση του διαδικτύου και στη διάρκεια 30 λεπτών, έπρεπε να εμπνευστεί ένα σχολικό project με αφόρμηση τα αρχαιολογικά ευρήματα του Μουσείου.
Η δική μου ομάδα αποτελούνταν από εκπαιδευτικούς 5 χωρών (Ελλάδα, Νορβηγία, Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία) που εκπροσωπούσαν αντίστοιχα σχολεία.
Το αποτέλεσμα από πλευράς αξιοποίησης των ΤΠΕ δεν είναι κάτι εξαιρετικά διαδραστικό ή άρτιο, ωστόσο οφείλω να καταγράψω το γεγονός πως η αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική διαδικασία παρέκαμψε εμπόδια γλώσσας, επικοινωνίας, διαφορετικών εκπαιδευτικών πλαισίων και νοοτροπιών και οδήγησε εκπαιδευτικούς σε μια ενδιαφέρουσα και δημιουργική συνεργασία.
Για να δείτε αυτό το μικρό πόνημα, πατήστε εδώ.

The Thermopiles battle, an iteractive approach




Η διδακτική αυτή πρόταση υλοποιήθηκε στο 3ο Γυμνάσιο Σερρών το 2007 από την Χρυσάνθη Παλάζη με την αμέριστη συμπαράσταση και την τεχνολογική υποστήριξη του συναδέρφου Αλέξη Κλέτσα καθηγητή πληροφορικής. Οι εργασίες των μαθητών/-τριών αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του 3ου Γυμνασίου Σερρών και συγκεκριμένα εδώ.
Συμμετείχε στο διαγωνισμό Innovative Teachers' Forum της Microsoft σε συνεργασία με την Unesco στο Παρίσι το 2007.
Στο διαγωνισμό αυτό συμμετείχαν συνολικά μετά από την επιλογή που έγινε σε εθνικό επίπεδο 4 εκπαιδευτικοί:
Χρυσάνθη Παλάζη & Αλέξης Κλέτσας από τη Σέρρες,
Στέλιος Λαζαρίδης από τη Δράμα και
Αγγελική Καραματσούκη από την Κατερίνη.
Για τις συμμετοχές και τις εργασίες του συνεδρίου βλ. εδώ.
Αναφορικά με την παρουσίαση στο συνέδριο με τίτλο:
"The 300 and the Thermopiles battle" πατήστε εδώ.