Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2012

Διάκριση ελληνικών σχολείων στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα Πρωτοπόρων Σχολείων της Microsoft

Για ακόμη μία χρονιά η Ελλάδα ανέδειξε την έφεσή της στην καινοτομία κατακτώντας παγκόσμιες διακρίσεις στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Προγράμματος Πρωτοπόρων Σχολείων της Microsoft.
Συγκεκριμένα, η ομάδα των συστεγαζόμενων 26ου και 29ου Δημοτικών Σχολείων Αχαρνών, που βρίσκονται στο Ολυμπιακό Χωριό, αναδείχθηκαν ως Microsoft Pathfinder School, ενώ τα Εκπαιδευτήρια Δούκα επιλέχθηκαν ως Microsoft Mentor School, για το σχολικό έτος 2012-2013, μαζί με συνολικά 99 σχολεία από περισσότερες από 50 χώρες.

Η ανάδειξη της ομάδας των συστεγαζόμενων του 26ο και 29ο Δημοτικών Σχολείων Αχαρνών σε Microsoft Pathfinder School αποτελεί την πρώτη επιβράβευση ελληνικών δημόσιων σχολείων, για την επιτυχή ενσωμάτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας. Επισημαίνεται ότι τα συγκεκριμένα σχολεία είναι δύο συστεγαζόμενα δημοτικά σχολεία, που συνεργάζονται με κοινούς στόχους και όραμα, ενώ έχουν ενταχθεί πιλοτικά στο πρόγραμμα των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας του Ε.Π. Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση του ΕΣΠΑ, λόγω των χαμηλών εκπαιδευτικών και κοινωνικοοικονομικών δεικτών της περιοχής τους. Τα αποτελέσματα που έχει φέρει η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στα σχολεία αυτά είναι ιδιαίτερα σημαντικά, καθώς η διευρυμένη χρήση των ψηφιακών τεχνολογικών εργαλείων έχει συμβάλει στη γεφύρωση των κοινωνικών ανισοτήτων, στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης των μαθητών, αλλά και στην ανέλιξη ενός κοινωνικά και συναισθηματικά υγιούς περιβάλλοντος. Κατακτώντας τη διάκριση αυτή, τα σχολεία αποκτούν τη δυνατότητα συμμετοχής στο Παγκόσμιο Φόρουμ Συνεργατών στη Μάθηση της Microsoft, που θα διεξαχθεί στην Πράγα τον προσεχή Νοέμβριο, στο πλαίσιο του οποίου θα υπάρχει δυνατότητα δικτύωσης, συνεργασίας και ανταλλαγής απόψεων και εμπειριών με κορυφαίους εκπαιδευτικούς ανά τον κόσμο. Παράλληλα, οι εκπρόσωποί τους θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν τις γνώσεις και τη μεθοδολογία τους με νέα Pathfinder Schools, συμμετέχοντας στην ομάδα mentorship. Επιπλέον, θα εκπαιδευτούν σε εργαλεία της Microsoft και θα παρακολουθήσουν σεμινάρια για την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και τεχνογνωσίας.
Με αφορμή την παραπάνω διάκριση, ο κ. Ματθαίος Α. Πατρινόπουλος διευθυντής του 26ου και ο κ. Φώτιος Ε. Περρής διευθυντής του 29ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών δήλωσαν: «Η επιλογή των σχολείων μας ως Microsoft Innovative Pathfinder School μας χαροποιεί ιδιαίτερα, καθώς συμμετέχουμε σε μια παγκόσμια κοινότητα μάθησης και δημιουργίας, στην οποία αναγνωρίζονται οι εκπαιδευτικές μας πρακτικές. Οι εκπαιδευτικοί μας, που υπηρετούν συνειδητά τη δημόσια εκπαίδευση και παρόλο που έχουν υποστεί τις επιπτώσεις τις κρίσης, έχουν τη δύναμη να συνεργάζονται και να δημιουργούν σε ένα πλαίσιο που ενισχύει την ανάληψη καινοτομικών δράσεων. Αυτή η διάκριση είναι ένα σημαντικό κίνητρο για όλους μας, ώστε να συνεχίσουμε και να βελτιώσουμε την εκπαιδευτική μας πορεία πάντα με την υποστήριξη των συνεργατών μας στην Microsoft Hellas και στο Πρόγραμμα Συνεργάτες στην Μάθηση».
Στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Προγράμματος Πρωτοπόρων Σχολείων της Microsoft τα Εκπαιδευτήρια Δούκα αναδείχθηκαν ανάμεσα στα σχολεία με καινοτομίες παγκοσμίου ενδιαφέροντος, στην ανώτατη βαθμίδα του προγράμματος και αποδέχτηκαν την πρόσκληση να συμμετέχουν στο Mentor School. Τα Εκπαιδευτήρια Δούκα έχοντας συμπεριληφθεί στα Pathfinder Schools για το 2011, είχαν πρόσβαση σε ειδικά σεμινάρια και εκπαίδευση, από ειδικούς και από εκπαιδευτικούς με εμπειρία σε σχολεία που έχουν ανέλθει στη βαθμίδα Microsoft Mentor School. Επίσης, έλαβαν μέρος στο Παγκόσμιο Φόρουμ Συνεργατών στη Μάθηση της Microsoft στην Ουάσινγκτον των ΗΠΑ, όπου αντάλλαξαν γνώσεις και εμπειρίες με διακεκριμένους εκπαιδευτικούς σχολείων από όλο τον κόσμο.
Εκ μέρους του διακριθέντος σχολείου, ο κ. Κωνσταντίνος Ι. Δούκας, Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθυντής Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, ανέφερε: «Οι προσπάθειες που καταβάλουμε όλοι μαζί στα Εκπαιδευτήρια Δούκα, για την υλοποίηση του «Σχολείου του Μέλλοντος», ενός σχολείου πιο δημιουργικού, ευχάριστου, χρήσιμου και αποτελεσματικού, αποφέρουν σημαντικές Ελληνικές και Διεθνείς διακρίσεις, αλλά κυρίως εκπληκτικά αποτελέσματα στην σχολική ζωή των μαθητών μας. Οι μαθητές μας βιώνουν ένα σχολείο εστιασμένο στις εξατομικευμένες ανάγκες τους που παράλληλα τους βοηθάει να δημιουργήσουν ικανότητες του 21ου αιώνα, επενδύοντας όχι μόνο στην γνώση αλλά παράλληλα σε δεξιότητες και πάνω από όλα σε ανθρώπινες αξίες. Η φιλοσοφία μας για «ανοιχτές πόρτες» και η ανταλλαγή εμπειριών με άλλα σχολεία της Ελλάδος και του εξωτερικού είχε σαν φυσικό ακόλουθο να αποδεχτούμε την πρόσκληση από το Παγκόσμιο Πρόγραμμα Πρωτοπόρων Σχολείων της Microsoft να συμμετέχουμε στο υψηλότερο επίπεδό του, ως Mentor Innovative School. Αισθανόμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την τιμή που μας έγινε με την απόδοση της διάκρισης αυτής και η ουσιαστική και εξαιρετική συνεργασία που έχουμε με το επιτελείο των ανθρώπων στα γραφεία της Microsoft Hellas, σε όλα τα επίπεδα, μας δίνει την ώθηση να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας για Ανάπτυξη και Καινοτομία στο χώρο της εκπαίδευσης. Τέλος, να τονίσω ότι είμαστε ανοιχτοί σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας μας, και όχι μόνο, για να μοιραστούμε τις εμπειρίες και τις γνώσεις μας, για ένα καλύτερο μέλλον των παιδιών μας».
Ο καθηγητής κ. Ιωάννης Καζάζης, μέλος του Δ.Σ. του Ελληνοαμερικάνικου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, το οποίο ολοκλήρωσε με πλήρη επιτυχία το πρώτο έτος του ως Microsoft Mentor School, το 2011 και συνεχίζει για δεύτερο έτος το πρόγραμμα, με αφορμή την περσινή διάκριση, δήλωσε: «Η πείρα της περασμένης χρονιάς δημιουργεί έναν κοινό παρονομαστή καινοτομίας, τον οποίο θα προβάλουμε ως mentor school στα νέα σχολεία, την επόμενη χρονιά. Ταυτόχρονα θα συμπυκνώσουμε την πείρα που έχει αποκτήσει το Ε.Ε.Ι. σε διδακτικά σενάρια, προς τη διαβούλευση και εξέλιξη τους».
Οι παραπάνω διακρίσεις αποτελούν μέρος αξιολόγησης που υλοποιείται στο πλαίσιο του παγκόσμιου Προγράμματος Πρωτοπόρων Σχολείων της Microsoft, το οποίο εντάσσεται στην ευρύτερη πρωτοβουλία της εταιρίας, «Microsoft Συνεργάτες στη Μάθηση». Βασικός στόχος του Προγράμματος Πρωτοπόρων Σχολείων είναι να βοηθήσει τα σχολεία που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενθαρρύνοντας και διευκολύνοντας την ανάπτυξη σύγχρονων εκπαιδευτικών μοντέλων και εργαλείων, καθώς και τη δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας μεταξύ των σχολείων. Τα σχολεία μπορούν να ενταχθούν στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα «Συνεργάτες στη Μάθηση» και να επωφεληθούν από τις παροχές του, έχοντας δυνατότητα συμμετοχής στα τρία επίπεδα του προγράμματος: (1) στην Παγκόσμια Κοινότητα Πρωτοπόρων Σχολείων, στην οποία μπορεί να συμμετάσχει κάθε σχολείο, μέσα από μια απλή εγγραφή στο Δίκτυο Συνεργατών στη Μάθηση, (2) στο Πρόγραμμα Pathfinder Πρωτοπόρων Σχολείων, στο οποίο λαμβάνουν μέρος όσα σχολεία έχουν υποβάλει αίτηση στο Δίκτυο Συνεργατών στη Μάθηση και έχουν επιλεχθεί ως πρωτοπόρα από ανεξάρτητη επιτροπή και (3) στο Πρόγραμμα Mentor Πρωτοπόρων Σχολείων, στο οποίο η συμμετοχή προϋποθέτει πρόσκληση από το κεντρικό Δίκτυο Συνεργατών στη Μάθηση, εφόσον το σχολείο έχει επιδείξει σημαντικές επιδόσεις όσον αφορά την εξέλιξή του, αλλά και τη διάθεσή του να ανταλλάσει τις γνώσεις και εμπειρίες του.
Πηγή: esos.gr