Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Πολλά ακούστηκαν και πολλά γράφτηκαν αυτές τις μέρες για την εκδήλωση που διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων στις 13 Μαρτίου 2010 με τίτλο «Αριστεία και Καινοτομία στην εκπαίδευση» στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» στον Ταύρο.
Όσοι δεν παρευρίσκονταν εκεί σχημάτισαν άποψη από τα ρεπορτάζ και τα βίντεο στα δελτία ειδήσεων και στον έντυπο και ψηφιακό τύπο που αποσπασματικά παρουσίαζαν κάποιες δηλώσεις της υπουργού Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου. Φυσικά σε αυτά δεν αναφερόταν ούτε τι είδους εκδήλωση ήταν, ούτε ποιοι ήταν αυτοί στους οποίους αναφερόταν η υπουργός, ούτε το σημαντικότερο και αυτονόητο για τους παρευρισκόμενους, το κλίμα δηλ. και τις συνθήκες που νοηματοδοτούσαν εκείνη τη στιγμή το περιεχόμενο των λεγομένων της.
Αυτοί λοιπόν που παρευρίσκονταν στην εκδήλωση, ήταν εκπαιδευτικοί που είχαν βραβευθεί για το έργο τους σε διεθνείς και ελληνικούς διαγωνισμούς την τελευταία 5ετία (συνολικά 85 εκπαιδευτικοί από τους 313 που υπέβαλαν συμμετοχή).
Σύμφωνα λοιπόν με μια άλλη οπτική, με μια άλλη ερμηνεία, αυτών των ανθρώπων τη βράβευση, διέκοψαν βίαια και χωρίς να τους δοθεί ο λόγος, οι διαμαρτυρόμενοι συνάδερφοι. Απαίτησαν την προσοχή, στην έναρξη της εκδήλωσης με τις ντουντούκες και τα πανό, διέκοψαν στη συνέχεια τη ροή, ανέβηκαν στο βήμα και μίλησαν για τα δίκαια κατά τα άλλα αιτήματά τους από τα μικρόφωνα, ενεπλάκησαν σε λεκτική αντιδικία με τους συναδέρφους τους. Οι τελευταίοι τους προέτρεπαν να σεβαστούν τη βράβευσή τους και να περιοριστούν στο ό,τι τους δόθηκε η δυνατότητα να ακουστεί η φωνή τους και να επιτρέψουν να συνεχιστεί η εκδήλωση, μετά τη διατύπωση των αιτημάτων τους.
Σε αυτό λοιπόν το έκρυθμο κλίμα, με τις φωνές και τα συνθήματα των διαμαρτυρομένων να καλύπτουν κάθε άλλη προσπάθεια εκφοράς λόγου, η κ. Διαμαντοπούλου που επέμενε να συνεχίσει την παρουσίαση της εκδήλωσης, αντιπαρέβαλε ως καλά «πρότυπα» αυτούς τους εκπαιδευτικούς που χωρίς ανταλλάγματα και κάτω από πολλαπλά δύσκολες συνθήκες, παράγουν καινοτομία στα σχολεία, μέσω της οποίας προβάλουν το εκπαιδευτικό έργο σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, με τους εκπαιδευτικούς που θεώρησαν πως η διαμαρτυρία τους και το δίκαιο που τους πνίγει, δικαιολογεί την ακύρωση της εκδήλωσης αναγνώρισης του μόχθου των συναδέρφων τους στον ίδιο στίβο, αυτόν της εκπαίδευσης των παιδιών.
Τελικά τα ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι, απομόνωσαν τις δηλώσεις, τις διαμαρτυρίες των αδικουμένων και παρέλειψαν να αναφέρουν το λόγο διοργάνωσης αυτής της εκδήλωσης στην διάρκεια της οποίας η παρουσία των τηλεοπτικών συνεργείων, βοήθησε τους γνώστες των διαδικασιών προβολής της είδησης, να επιτύχουν το στόχο τους, την ανάδειξη του προβλήματός τους, ας είναι και σε βάρος της δουλειάς των συναδέρφων τους...
Δεν πρόβαλαν τα ΜΜΕ ούτε στο ελάχιστο κάτι από τα σχολικά project γιατί κάτι τέτοιο σαφώς δε συμβάλλει στην αύξηση της τηλεθέασης .....ασχέτως πάντως με τα κίνητρα διοργάνωσης της εκδήλωσης, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επανήλθε μετά τη διακοπή, για τη βράβευση των εκπαιδευτικών και παρέμεινε στην παρουσίαση των εισηγήσεων ως το τέλος της εκδήλωσης, αργά το απόγευμα. Οι δίκαια διαμαρτυρόμενοι εκπαιδευτικοί αποχώρησαν ταυτόχρονα με την αποχώρηση των τηλεοπτικών συνεργείων και δεν μπήκαν στο κόπο να παρακολουθήσουν κάποια από τις παρουσιαζόμενες εργασίες των συναδέρφων τους (στο κάτω κάτω είτε ως ωρομίσθιος είτε ως μόνιμος εκπαιδευτικός, οι μαθητές/-τριες δεν είναι οι αποδέκτες του έργου σου και αυτοί τους οποίους προάγει η παιδαγωγική καινοτομία;).

Η εκ των 85 βραβευθέντων Χρυσάνθη και η μάχη της Καινοτομίας

Για όποιον ενδιαφέρεται να δει την παρουσίαση του έργου των μαθητών/-τριών του 3ου Γυμνασίου Σερρών: Οι 300 του Λεωνίδα και η μάχη των Θερμοπυλών, πατήστε εδώ.

Βλ. και παλαιότερη ανάρτηση.